- ایمان، محمد تقی؛ غفاری نسب، اسفندیار (1395). «مردمنگاری شهری روشی برای واکاوی مسائل اجتماعی و فرهنگی شهرها». فصلنامهی مطالعات جامعهشناختی شهری، سال 6، شمارهی 18.
- بودریار، ژان (1387). در سایه اکثریت خاموش، ترجمهی پیام یزدانجو، تهران، نشر مرکز.
- بودریار، ژان (1394). جامعهی مصرفی، ترجمهی پیروز ایزدی، تهران، انتشارات ثالث.
- بهار، مهری (1390). مصرف و فرهنگ، تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت).
- بهار، مهری؛ محمودی، عذرا (1395). «مصرف پوشش؛ بررسی پوشش تجربی جوانان شهر آمل». فصلنامهی انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، سال 12، شمارهی 43.
- جین، مارک (1396). شهرها و مصرف، ترجمهی مرتضی قلیج، تهران، انتشارات علمی و فرهنگی.
- ذکایی، سعید؛ مهدی امیدی (1396). «مدرنیته، شهر و مصرف (بررسی پدیدار مصرف در زیستجهان شهروندان تهرانی)». فصلنامهی جامعهپژوهی فرهنگی، سال 8 ، شمارهی 2.
- رحمتی، محمد مهدی؛ همایون مرادخانی؛ مهدی سلطانی گرد فرامرزی؛ سجاد مرادی (1392). «هویت اجتماعی و مقاومت فرهنگی؛ مطالعهی مصرف کالاهای فرهنگی غیرمجاز در شهر تهران». فصلنامهی مطالعات جامعهشناختی، دورهی 19، شمارهی 2.
- رستگار، عباسعلی؛ سیاه سرانی کجوری، محمد علی (1394). «بررسی تأثیر عوامل مؤثر بر اعتیاد به خرید با اثر تعدیلگری چشموهمچشمی (مورد مطالعه: دانشجویان دانشگاه سمنان)». فصلنامهی مدیریت بازرگانی، دورهی 7، شمارهی 3.
- رضوی طوسی، سید مجتبی؛ یاهک، سجاد (1393). «مصرف موسیقیایی (مطالعه در باب گرایش به موسیقی در جامعه)». فصلنامهی مطالعات فرهنگ - ارتباطات، سال 15، شمارهی 25.
- سلطانی گردفرامرزی، مهدی؛ بیچرانلو، عبدالله (1391). «بازنمایی مصرف در فیلمهای سینمایی دورهی دفاع مقدس». فصلنامهی مطالعات فرهنگ - ارتباطات، سال 13، شمارهی 17.
- سلطانی، علی؛ احمد علی نامداریان (1390). «تحلیل نقش فضای شهری در دستیابی به توسعهی پایدار شهرها». تبیین پارادایم ارتباط، فصلنامهی باغ نظر، شمارهی 18، سال هشتم.
- علی اکبری، معصومه (1388). «همپهلویی چند مفهوم: مصرف، پاساژ، سیاست، زندگی». فصلنامهی جهان کتاب، سال چهاردهم، شمارهی 8 و 9.
- قلمبردزفولی، مریم؛ نقیزاده، محمد (1392). «طراحی فضای شهری به منظور ارتقاء تعاملات اجتماعی». فصلنامهی هویت شهر، شمارهی17، سال 8.
- مایلز، استیون، مالکوم مایلز (1395). شهرهای مصرفی، ترجمهی مرتضی قلیچ و محمدحسن خطیبی بایگی، تهران، انتشارات تیسا.
- یوسفیفر، شهرام؛ جنگجو، شهناز (1395). «کارکرد فرهنگی آگهیهای تجاری مرتبط با زنان در روزنامهی اطلاعات (1320-1305)». فصلنامهی مطالعات فرهنگ - ارتباطات، سال 17، شمارهی 36.
-کاظمی، عباس؛ امیر ابراهیمی، مسرت (1398). «گونهشناسی مجتمعهای تجاری در شهر تهران»، فصلنامهی انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، سال 15، شمارهی 56.
-کلارک، دیوید (1396). جامعهی مصرفی و شهر پسامدرن، ترجمهی حمید پورنگ، تهران، انتشارات علمی و فرهنگی.
-کمالی، افسانه؛ خودکاری، لعیا (1393). «بررسی مصرف تظاهری و عوامل مؤثر بر آن در شهر تهران». فصلنامهی انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، سال10، شمارهی 37.
Bibliography
- Ali Akbari, Masoumeh (2011). "The juxtaposition of several concepts: consumption, passage, politics, life". Jahan Kitab Quarterly, 14th year, numbers 8 and 9 . (In Persian)
- Ageev, I. and Ageeva, V (2015). "Urban Lifestyle as an Element of Consumption, Ideal and Economic Wellbeing: Meaning-Changing Transformation from Soviet Period to Modernity”, Journal of Social and Behavioral Sciences, 166, 24-29.
- Bloch, P. and Nancy, R. Scott, D (2011). “The Shopping Mall as Consumer Habitat”, Journal of Retailing, Vol. 70, Number 1, pp. 23-42.
- Baudrillard, Jean (2008). In the Shadow of the Silent Majority, translated by Payam Yazdanjo, Tehran, Center Publishing . (In Persian)
- Baudrillard, Jean (2014). Consumer society, translated by Pirouz Izadi, Tehran, Third Publications . (In Persian)
- Brewer, John D. (2005), Ethnography, Buckingham; Philadelphia, Open University Press.
- Crewe, L. and Stock Jonathan, B (1998). "Fashioning the City: Cultures of Consumption in Contemporary Urban Spaces", Journal of Geoforum, Vol. 29, No. 3, pp. 287- 408.
-Clark, David (2016). Consumer society and the postmodern city, translated by Hamid Pourang, Tehran, Scientific and Cultural Publications . (In Persian)
- Fetterman, David (2010), Ethnography: Step-by-Step; Applied Social Research Methods, London: Sage Publications.
- Jane, Mark (2016). Cities and Consumption, translated by Morteza Qulij, Tehran, Scientific and Cultural Publications [In Persian].
-Ghalambardezfoli, Maryam; Naghizadeh, Mohammad (2012). "Urban space design to promote social interactions". City Identity Quarterly, No. 17, Year 8 . (In Persian)
- Hammersley, Martyn; Paul Atkinson (2007), Ethnography: Principle in Practice, London: Tavistok.
- Iman, Mohammad Taghi; Ghafari Nasab, Esfandiar (2015). "Urban ethnography is a method for analyzing the social and cultural issues of cities". Urban Sociological Studies Quarterly, Year 6, Number 18. (In Persian)
- Jansson, A (2003). “The Negotiated City Image: Symbolic Reproduction and Change through Urban Consumption”, Journal of Urban Studies, Vol. 40, No. 3, pp. 463–479.
- Kazemi, Abbas; Amir Ebrahimi, Masrat (2018). "Typology of commercial complexes in the city of Tehran", Quarterly Journal of the Iranian Association for Cultural Studies and Communication, year 15, number 56 . (In Persian)
- Mansvelt, J (2007). “Geographies of Consumption: Citizenship”, Journal of Space and Practice, 32(1), pp. 105–117.
- Rahmati, Mohammad Mahdi; Homayun Muradkhani; Mehdi Soltani Gard Faramarzi; Sajjad Moradi (2014). "Social identity and cultural resistance; Studying the consumption of illegal cultural goods in the city of Tehran. Sociological Studies Quarterly, Volume 19, Number 2 . (In Persian)
- Perfection, legend; Automochi, Leia (2014). "Investigation of pretense consumption and factors influencing it in Tehran city". Quarterly of the Iranian Association for Cultural and Communication Studies, year 10, number 37. (In Persian)
- Rastgar, Abbas Ali; Siah Serani Kajuri, Mohammad Ali (2014). "Investigation of the effect of effective factors on shopping addiction with eye and eye moderating effect (case study: students of Semnan University)". Business Management Quarterly, Volume 7, Number 3 . (In Persian)
- Razavi Toosi, Seyyed Mojtabi; Yahek, Sajjad (2013). "Musical Consumption (Study on the trend towards music in society)". Culture and Communication Studies Quarterly, Year 15, Number 25. (In Persian)
- Spring, Mehri (2012). Consumption and Culture, Tehran: Organization for Studying and Compiling Humanities Books of Universities (Samt) . (In Persian)
- Spring, Mehri; Mahmoudi, Azra (2015). "Consumption of coverage; Examining the experimental coverage of the youth of Amol city. Quarterly Journal of the Iranian Association for Cultural and Communication Studies, year 12, number 43 . (In Persian)
- Soltani Gardframarzi, Mehdi; Bichranlu, Abdullah (2011). "Representation of consumption in the movies of the holy defense period". Culture and Communication Studies Quarterly, Year 13, Number 17 . (In Persian)
- Soltani, Ali; Ahmad Ali Namdarian (2013). "Analysis of the role of urban space in achieving sustainable development of cities". Explanation of communication paradigm, Bagh Nazar Quarterly, No. 18, Year 8 . (In Persian)
- Taylor, Steven J; Robert Bogdan; Marjorie DeVault (2015), Introduction to Qualitative Research Methods: A Guidebook and Resource, New York: Wiley.
-Lefebvre, H (1991). “Critique of Everyday Life”, John Moore (Trans.), London, Vers.
-Martin, D. and Schouten, J (2015). “Consumption-Driven Market Emergence”, Journal of Consumer Research, Vol. 40, pp. 885-870.
- Miles, Steven, Malcolm Miles (2015). Consumer Cities, translated by Morteza Qalich and Mohammad Hasan Khatibi Beigi, Tehran, Tisa Publishing . (In Persian)
- Yousefifar, Shahram; Warrior, Shahnaz (2015). "Cultural function of commercial advertisements related to women in information newspaper (1305-1320)".Culture and Communication Studies Quarterly, Year 17, Number 36. (In Persian)
- Zakai, Saeed; Mehdi Omid (2016). "Modernity, the city and consumption (examining the phenomenon of consumption in the bioworld of Tehrani citizens)". Cultural Sociology Quarterly, Year 8, Number 2. (In Persian)